Liannedejonge.reismee.nl

Bangkok, Chiang Mai, Pai

Na het stressmomentje op Schiphol is mijn reis goed verlopen! Ik zit nu al bijna twee weken in Thailand en heb al veel gedaan en veel leuke mensen ontmoet!

Mijn reis begon in Bangkok en daar ben ik twee nachten gebleven. Voor nu vond ik dat eerst voldoende! De eerste avond heb ik kennis gemaakt met een Amerikaans meisje die ook alleen reist. De volgende dag heb ik samen met haar een fietstocht door Bangkok gedaan. De fietstocht van Co van Kessel is echt een aanrader, je komt op de meest bizarre plekken en de smalste straatjes. Onderweg ruik je overal eten wat je een constant hongerig gevoel geeft. Op deze manier zie je meer van de buiten wijken. Tijdens deze fietstocht heb ik weer eens geconcludeerd hoe goed Nederlanders kunnen fietsen. Ik heb mijn ogen uitgekeken hoe die Amerikanen fietsen (er zaten meer Amerikanen in onze groep). 's Avonds zijn we Bangkok even ingeweest!
De volgende dag vertrokken we (het Amerikaans meisje en ik) naar ayutthaya. Vanaf daar hebben we een tucktuck geregeld die ons naar alle tempels bracht. Ayutthaya hadden we snel gezien en we probeerden een plaats in de nachttrein te regelen naar chiang mai. Deze zat helaas al vol, maar de man adviseerde ons om over een halfuur terug te komen, misschien dat er dan plek was. Na een halfuur nog steeds geen plaats en zo zei hij dat we elk halfuur maar terug moesten komen. Nou bekijk het lekker, we nemen wel een bus. We hadden een eerste klas kaartje geregeld in de hoop dat we dan konden slapen. Uiteindelijk zaten we gewoon in de tweedeklas, flink afgezet dus! Na een verschrikkelijke nacht zijn we sochtends aangekomen in chiang mai. Wat is het koud hier 's ochtends en 's nachts! We hebben overdag de stad bekeken.
De dag erna wilden we graag naar een ander hostel, waar ik een Italiaan zou ontmoeten die ik het vliegtuig had leren kennen. Die middag hebben we met z'n drieën de tempel op de berg bezocht, wat heel mooi was. Na het bergbeklimmen 's avonds genoten van een welverdiende massage.
Voor de volgende dag stond er een jungle Tour op de planning van 3 dagen. In onze groep zaten behalve wij drie nog 2 Duitsers, een Koreaan, een Oostenrijker en wat Franzen. We begonnen met een bezoek aan een orchidee/vlinder boerderij wat echt niks voorstelde (jaja onze eigen vlindertuin gewend), maar ons wel de gelegenheid gaf om wat te eten en te drinken. Onderweg zijn we bij een marktje gestopt en heb ik mijn eerste insecten gegeten: meelwormen en iets anders wat op een soort sprinkhaan leek! Het smaakte best oke. Daarna hebben we olifant gereden en onze eerste hike gedaan naar een dorpje in de jungle. Wat een uitzichten!! De nachten waren alleen verschrikkelijk koud. We sliepen op de grond in bamboehutten waar de wind doorheen ging (het is hier nu winter). Er was geen elektriciteit, het toilet was een gat in de grond en de douche een bak ijskoud water met een emmertje, dus die sloegen we maar even over tijdens de jungletocht. De volgende dag hebben we de hele dag gehiked door de jungle en af en toe gestopt bij watervallen om te zwemmen. 's Avonds geslapen in een kamp in de jungle. Wederom in een bamboehut met dezelfde omstandigheden, op een plek waar het nog kouder was! De laatste dag gingen we raften, wat ook super gaaf was. Daarmee was de jungletour afgelopen en werden er terug gebracht naar chiang mai. Bij aankomst gelijk op zoek naar een hostel om ons te douchen. Zelfs de koude douche voelde lekker!! 's avonds nog een paar drankjes in de bar gedaan met een deel van de groep en heb ik besloten om samen met de Oostenrijker een kookcursus te doen de volgende dag. Ik kan nu zelf pad thai maken:). De kookcursus was een succes, alleen de hele dag was wel iets te lang. 's Avonds afscheid genomen van iedereen, want de volgende dag ga ik naar pai!!

De weg naar pai was erg kronkelig en het verbaasd me dat ik niet ziek ben geworden. Eenmaal aangekomen in pai: wat een sfeer!!! Dit is toch wel de leukste plek tot nu toe. 's Avonds een drankje in een reggaebar gedaan met een paar mensen die ik in de bus hem leren kennen.

De dag daarna heb ik een scooter gehuurd met een Nederlandse jongen, Frans meisje en Israëlische jongen. We zijn naar de watervallen gereden en hebben tempels bezocht. Ook hebben we de witte buddha op de berg bezocht, erg indrukwekkend!
's Avonds veranderd de hoofdstraat van pai in een straat met alleen maar streetfood, wat een verleiding!
Vandaag hebben we wederom een scooter gehuurd om de memorial bridge te bekijken. Deze is door de Japanners gebouwd tijdens de tweede wereld oorlog. Toen we er overheen liepen voelde het een beetje alsof hij sindsdien ook niet gerestaureerd was. Daarna zijn we naar de pai canyon gereden om de zonsondergang te bekijken, in 1 woord: adembenemend!! Vandaag zijn we met de scooters naar de hotsprings gereden. Sommige geisers waren heter dan 80 graden, er waren zelfs mensen die hun eitjes kookten in de geisers. Het was een hele relaxte dag. Ik denk dat ik straks, om de dag compleet te maken, nog een massage neem:)!
Wat er de volgende dagen precies op de planning staat weet ik nog niet. Maar ik denk dat ik nog een dag in pai blijf en daarna naar chiang rai reis om vervolgens met de boot naar Laos te gaan.

Reacties

Reacties

De buurtjes Wesseling

Hey Lianne,

Heerlijk aan het genieten dus zo te lezen.
Wat een prachtige ervaringen. Geniet nog lekker en voor straks lekker genieten van de massage ????.
Heel veel plezier nog en we kijken uit naar het volgende verhaal.
O ja en we hebben al heel wat mooie plaatjes van je voorbij zien komen bij je pap en mam.

Liefs van je buurtjes uit het verre Nederland ????

Gerben

Hoppa en de start is een feit! Genieten zeg, vooral het lekkere eten in pai he!! Veel plezier!!

Dirk Bonnema

He Lianne,
Ik dacht al uit het oog uit het hart. Geen foto's nog? Is ze wel op wereld reis! Maar toch. Mooie verhalen dan toch. Geniet er maar van. Van R. Scholtens (collega)
hoor ik soms sneller wat dan via deze weg???!!! Mooi dat het goed gaat.
Groetjes, hoeveel maanden nog!!!!!

Paulien Berger

Wauw Lianne! Wat heb je al veel gedaan en gezien. Super om je verhalen te lezen! Ga zo door :)

Marja

Weer een mooi verhaal, super..gr. Marja

Manon (je zusje????)

Hoi Lianne

Wat een prachtige reis maak je en wat een mooi verhaal. Ik wens je nog heel veel plezier en een avontuurlijke reis nog.

????????????

Manon

De vraagtekens horen mooie smilies te zijn maar die doen het niet

Ronald

Lianne!!
Mooie reis en mooi verhaal
Ik wens je nog veel mooie momenten toe
Veel liefs Ronald

Jan

Hoi Holle Bolle Gijs,

Goed bezig, leuk reisverslaggen!

Groet,
Jan van der Scheer van New Look Kapsalon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!